Les 4 MAXIM FEBRUARI & MOUNIR SAMUEL – Trans mediarepresentatie

DOELGROEP: 15- tot 18-jarigen | TIJD: 3 x 50 minuten

doelstelling les

>> studenten kunnen hun eigen ervaringen met trans mediarepresentatie beschrijven.

>> Studenten kunnen kritisch reflecteren over waarom bepaalde verhalen in de media niet of minder aan bod komen.

>> Studenten kunnen mainstream representatie vergelijken met een christelijk trans personage uit een roman van Mounir Samuel.

>> Studenten kunnen hun eigen mening geven over de verhouding tussen gelovig zijn en transgender zijn.

>> Studenten leren wie Maxim Februari en Mounir Samuel zijn en hoe ze zich positioneren in het medialandschap.

>> Studenten kunnen de meningen van de twee auteurs over trans mediarepresentatie beschrijven en met elkaar vergelijken.

>> Studenten leren enkele feiten over transgender beeldvorming in Nederland.

>> Studenten kunnen een artikel corrigeren a.d.h.v. richtlijnen voor media.

>> Studenten kunnen zich via een rollenspel inleven in zowel de positie van journalisten als de positie van trans personen die geïnterviewd worden.

opdrachten

[ess_grid alias=”Transgender lespakketten_les 4″]

About

IHLIA Outside the Box is een online plek om verrassingen uit de lhbti- geschiedenis te ontdekken en bijzondere IHLIA-projecten te volgen.